s.Oliver’s nieuwe lentecollectie geeft je garderobe & mindset een instant refresh

Onder het motto “geniet van het nu” luidt s.Oliver het nieuwe modeseizoen in. Zo focust de lente/zomercollectie van het merk op positieve levensmomenten en het vieren van het "hier en nu". Precies wat we nu nodig hebben: iets waar je blij van wordt! Een nieuw kleurenpalet en spannende silhouetten zetten alvast de toon voor een optimistische attitude en verfrissende looks heel het voorjaar lang.

RENEWED - CASUAL DENIM COMBO’S & EEN INTRIGEREND LIJNENSPEL

De lente/zomer collectie 2022 van s.Oliver staat synoniem voor een frisse start die steeds gepaard gaat met een “geniet van het nu”-levenshouding. De eerste styles van het nieuwe seizoen lanceert s.Oliver onder het thema “Renewed”.

Zo speelt de lentecollectie in op ons verlangen naar een groene oase. Dit verlangen vertaalde s.Oliver in natuurlijke kleurnuances die prikkelende lentegevoelens oproepen. Denk; verschillende tinten groen zoals khaki, navy en muntgroen maar ook contrasterend terracotta. Qua silhouetten ligt de focus op outdoor styles zoals coole denim combo’s in een resem aan kleuren. Je styled ze coordinated of mixt & matcht ze met verve!

Minimalistische en vrouwelijke pasvormen met subtiele details - beschikbaar in een harmonieuze mix van materialen - maken je lentegarderobe helemaal compleet. Unieke graphics en sterke contrasten voorzien overigens bovengenoemde looks van een ongedwongen coolness.

REFRESH - FRISSE PASTELTINTEN & VEELZIJDIGHEID TROEF

Naarmate het seizoen ontluikt, evolueert de collectie onder de titel "Refresh". Zo krijgt het kleurenpalet een update: accenten in helder amber en limoen maken de frisse pasteltinten en de verschillende natuurlijke nuances gedurfder. Dit draagt bij aan de speelse silhouetten en veelzijdige outfitcombinaties die staan voor ultieme vrijheid.

Deze luchtigheid wordt in de RED LABEL-lijn overgebracht door een futuristische parachute parka van gekreukt nylon en volumineuze blouses. Veelzijdige jurken voor vrouwen en een pak voor mannen maken dan weer ongecompliceerde day-to-dinner dressing mogelijk. Hierbij nogmaals een van de kernboodschappen van s.Oliver onderstreept: mode voor het leven en niet andersom.

Onder datzelfde credo is er ook een duidelijke shift waar te nemen in de BLACK LABEL-lijn. Occasion wear moet anno 2022 - aangepast aan onze nieuwe manier van leven - namelijk veelzijdig maar ook flexibel zijn. s.Oliver’s speelt hier gretig op in met soepele sets bestaande uit losvallende broeken en bijpassende blouses. Binnenjasjes van nieuwe materialen zijn dan weer de blikvangers voor looks die zowel voor een zakelijke meeting als voor een avondje uit gedragen kunnen worden. De day-to-dinner dress is tot slot een seizoensmusthave die niet mag ontbreken op je lente/zomer-wishlist!

RECYCLE - ORGANISCHE STOFFEN & DE PLANEET CENTRAAL

Geïnspireerd door onze planeet, speelt het gebruik van natuurlijke en onbewerkte materialen maar ook gerecyclede vezels komend seizoen opnieuw een belangrijke rol bij s.Oliver. In samenwerking met 'Jeanologia' slaan de denimstijlen nieuwe wegen in. Zo zorgen de moderne laserprocessen die voor de huidige collectie zijn toegepast niet alleen voor minder waterverbruik, maar ook nog eens voor minder energie tijdens de denimproductie. Overigens doen zachte en vloeiende stoffen van organisch katoen, linnen en hennep het verlangen naar de natuur herleven en vormen ze het perfecte gezelschap voor de lente en daarna.

De lente/zomer 2022 collectie is vanaf 01.02.2022 verkrijgbaar in de s.Oliver-winkels, in de detailhandel en online op www.soliver.com.

Download alle beelden in hoge resolutie hier.

Voor meer informatie omtrent dit persbericht, gelieve contact op te nemen met:

Persberichten in je mailbox

Over S. Oliver

De s.Oliver Group werd in 1969 opgericht door Bernd Freier en is uitgegroeid tot een van de toonaangevende Europese modebedrijven. In 2019 vierde het bedrijf zijn 50-jarig jubileum. De Groep stelt internationaal ongeveer 5.100 mensen te werk. Naast de door het bedrijf ontworpen merken s.Oliver en Q/S heeft het bedrijf ook comma en Liebeskind Berlin in zijn portfolio.