s.Oliver zet planeet Aarde in de kijker met nieuwe zomercollectie

Sociale media, online nieuws en werken op de laptop: Met zoveel actieve schermtijd is het belangrijk om offline je batterijen weer op te laden. De beste manier om dat te doen is in de natuur! s.Oliver focust zich dan ook volledig met deze zomercollectie op onze mooie blauwe planeet.

Het hoogtepunt van de juli collectie zijn de Food Dye Pieces. Zachte T-shirts geverfd met duurzame, plantaardige kleurstoffen. Voedselafval zoals rode biet of spinazie wordt gebruikt om gedempte, pastelkleurige tinten te creëren die, in combinatie met biologisch katoen, resulteren in een bijzonder zachte en duurzame T-shirtlijn.

Dankzij parken kunnen we zelfs in de stad contact maken met de natuur en zijn de luchtige jurken en blouses van s.Oliver niet alleen fleurig, maar ook net zo chic! De patronen zijn geïnspireerd op de natuur: warme rode en gele tinten doen denken aan zonsondergangen en lichte jasjes die je rond je middel kan vastsnoeren, ronden de natuurlijke look af.

De s.Oliver Women collectie gaat in juli 2021 van start met de focus op de planeet Aarde. Uitgestrekte dierenprints, natuurlijke aardetinten en biologisch katoenen stoffen zijn ontworpen om bedreigde diersoorten in de kijker te zetten.

De planeet is de basis voor mens en dier, en verdient daarom speciale aandacht. Deze nauwe band met de natuur wordt geïllustreerd met natuurlijke vezels en tijdloze stukken in combinatie met kanten details en dierenprints.

Het coole denim jack, de casual zwarte jurk of de comfortabele broek zijn ook heerlijk om de hele dag buiten door te brengen. Wat dacht je van een uitgebreide fietstocht met het hele gezin, gevolgd door een picknick in een bloeiende weide? Zo kan je met al je zintuigen van de natuur genieten.

s.Oliver geeft al een klein voorproefje van de augustuscollectie, die in teken staat van de oceanen. Het belangrijkste duurzame element van de augustuscollectie is DENIM. Jurken, sweaters en shirts zijn gemaakt met speciale laserwastechnieken, zodat de productie minder water en chemicaliën vereist dan bij vroegere producties.

Download alle beelden in hoge resolutie hier. ​
Voor meer informatie omtrent dit persbericht, gelieve contact op te nemen met:

Helen Van den Poel De Clippeleire

oona

Persberichten in je mailbox

Over S. Oliver

De s.Oliver Group werd in 1969 opgericht door Bernd Freier en is uitgegroeid tot een van de toonaangevende Europese modebedrijven. In 2019 vierde het bedrijf zijn 50-jarig jubileum. De Groep stelt internationaal ongeveer 5.100 mensen te werk. Naast de door het bedrijf ontworpen merken s.Oliver en Q/S heeft het bedrijf ook comma en Liebeskind Berlin in zijn portfolio.