EEN NIEUWE OUTERWEAR-COLLECTIE EN EEN HERNIEUWDE ENERGIE BIJ S. OLIVER

Comfort en duurzaamheid boven trends

Looks die jouw verhaal vertellen - dat is waar wij voor staan. Wij doen niet aan fast fashion, wij willen kledingstukken maken die gekoesterd worden door onze klanten en die wasbeurt na wasbeurt opnieuw zullen worden gedragen. Kortom, kledingstukken die aan je zijde staan. Want dat zijn de kledingstukken die pas echt comfortabel zijn. s. Oliver werkt ook aan de duurzaamheid van zijn kleding, om prachtige stukken te vervaardigen die een leven lang meegaan.

Mode voor het leven

We kijken om ons heen en aanschouwen hoe de wereld voor onze ogen verandert. Verandering lijkt onze enige zekerheid te zijn. Met de klimaatverandering in ons achterhoofd maken we bij s.Oliver van duurzaamheid een prioriteit. We zijn altijd op zoek naar nieuwe en innovatieve manieren om de druk op de planeet te verlagen. Denk hierbij aan materialen gemaakt uit gerecycleerde PET-flessen en zuinige wastechnieken voor denim.

We vinden het niet erg om creatief te moeten zijn - het is wat we doen.— Katja Konradi, Hoofd Productontwikkeling.

De wereldwijde pandemie en lockdown was voor iedereen een zware periode. We hadden veel tijd om te reflecteren - over onszelf en onze impact als bedrijf. En nu is het tijd om tot actie over te gaan, op welke manier dan ook. We konden de draad niet oppikken waar we gebleven waren, en dat beseft s. Oliver maar al te goed. “Bij onze heropstart, vonden we het belangrijk om even stil te staan bij onze voetafdruk, dit zowel als merk en als gemeenschap. We willen onze klanten als vanouds blijven verwennen, maar nu met een sterke nadruk op duurzaamheid in al haar vormen. Comfort, levensduur, tijdloos design, een stijl die trends overstijgt... Dat is het motto van s. Oliver. We willen aantonen dat goed doen en er goed uitzien hand in hand gaan.

“Bij onze heropstart, vonden we het belangrijk om even stil te staan bij onze voetafdruk, dit zowel als merk en als gemeenschap.” — Katja Konradi, Hoofd Productontwikkeling.

Looks die jouw verhaal vertellen

Niets is zo intiem als de kleding die we dragen, het is namelijk het product dat het dichtst bij ons lichaam komt. Onze kleding weerspiegelt wie we zijn, maar de kledingstukken zelf belichamen ook verhalen. Intimiteit vraagt om eerlijkheid. Het is voor s. Oliver belangrijk om kleren duurzamer te maken, zonder de persoonlijke touch van elk kledingstuk te verliezen.

“Het is belangrijk te weten wat we dragen, maar niemand leest de algemene voorwaarden. Er is dus een flink stuk storytelling nodig om deze informatie over te brengen.”, zegt Konradi. “We houden ervan om onze kledingstukken een stem te geven. Daarom hebben de producten etiketten zoals ‘Ik ben gemaakt van plastic flessen’ of ‘Ik ben gemaakt van ongeverfde schapenwol’. Op die manier voelen de klanten zich verbonden met de producten die ze dragen.” Bovendien voelen de kledingstukken ​ interactief aan, alsof je een gesprek voert met je geweten.

“Mode voor het leven: dit staat voor hedendaagse en moderne mode gemaakt van hoogwaardige materialen die ook goed aanvoelen.”— Katja Konradi, Hoofd Productontwikkeling.

Ook dit jaar is wederom een goed doel weer betrokken bij de jassencampagne, want zoals Katja Konradi het zo mooi verwoordt, “warmte is een mensenrecht”.

Puffend door de sneeuw

“Mensen staan meer open voor de lokroep van de natuur. Wij willen ze beschermen wanneer ze op verkenning gaan om hun batterijen opnieuw op te laden.” — Katja Konradi, Hoofd Productontwikkeling.

Mensen brengen nu meer tijd buitenshuis door. Dichter bij de natuur staan geeft ons allemaal een herboren gevoel. We staan dichter bij ons eigen lichaam en onze gezondheid. Daarom wordt er in de nieuwe collectie van s. Oliver gespeeld met functionaliteit. “We willen dat je je geliefde kledingstukken zo veel mogelijk draagt”, zegt Konradi. “Daarom maken we ze zo veelzijdig mogelijk. Onze 3-in-1-gewatteerde jas, gemaakt van gerecycleerd polyester, is een goed voorbeeld van deze veelzijdigheid De jas kan in één stuk gedragen worden, zodat je lekker knus en warm kan rondlopen. Net een knuffel in een jas. Wanneer de winter voorbij is, maar het buiten nog steeds frisjes is kan je het quiltwerk verwijderen en enkel de buitenste laag dragen.”

Hierdoor krijg je de perfecte lichte herfstjas. Of draag enkel het quiltwerk, want waarom niet? We hebben zelfs meerder ritsen toegevoegd zodat je zelf voor ontwerper kan spelen en nieuwe silhouetten kan creëren. Bij s. Oliver draait het allemaal om het voor jou zo gemakkelijk mogelijk te maken om je eigen stijl te vinden.

“Multifunctionaliteit en duurzaamheid gaan hand in hand.”— Katja Konradi, Hoofd Productontwikkeling.

Download alle beelden in hoge resolutie hier. Voor meer informatie omtrent dit persbericht, gelieve contact op te nemen met:

Helen Van den Poel De Clippeleire

oona

Persberichten in je mailbox

Over S. Oliver

De s.Oliver Group werd in 1969 opgericht door Bernd Freier en is uitgegroeid tot een van de toonaangevende Europese modebedrijven. In 2019 vierde het bedrijf zijn 50-jarig jubileum. De Groep stelt internationaal ongeveer 5.100 mensen te werk. Naast de door het bedrijf ontworpen merken s.Oliver en Q/S heeft het bedrijf ook comma en Liebeskind Berlin in zijn portfolio.